Koulutukset

TikTok yritysten ja organisaatioiden markkinoinnissa (verkko)

Kuvaus

Vahvista markkinointia sosiaalisessa mediassa, ota käyttöön TikTok!

• Miten TikTokissa tuotetaan lyhyitä videoklippejä?
• Miten TikTok-video voi nousta vaikka kansainväliseksi viraaliksi?

Aika

08.02.2023

klo 12.00-15.00

Paikka

Verkkokoulutus (Teams)

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville: esimiehille ja päättäjille, asiantuntijoille, kehittämisen, myynnin ja markkinoinnin parissa toimiville. Koulutus soveltuu julkisen-, yksityisen ja kolmannen sektorin työntekijöille.

Tavoite

Webinaarissa opitaan uutta TikTokista. Opit TikTok-videoiden tekemisestä sekä niiden analysointia ja vaikuttavuuden arviointia. TikTok on oivallettava, koska sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumorikin sekä rohkeus.

Webinaarissa opit:
• Miten TikTokin somestartegia kannattaa laatia?
• Miten suunnitella sisältöä TikTokkiin?
• Miten TikTok-kanavaa hallintaan?
• Miten TikTokin vaikuttavuutta mitataan?
• Miten TikTokia voi käyttää yrityksessä?
• Miten eri sidosryhmiä voi tavoittaa TikTokin avulla?

Sisältö

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

TikTokin käyttäminen on ohittanut paikoin Instagramin käytön. TikTokin käyttäjämäärät ovat huimassa kasvussa Suomessa ja muualla. TikTok on ennen kaikkea sosiaalisen median videopalvelu.

Webinaarissa pääset perehtymään seuraaviin näkökulmiin:
• Organisaation tai yrityksen TikTok-kanavan ylläpitäminen
• TikTokin mahdollisuudet yrityskäytössä
• Videoiden luominen TikTokin omalla editorilla
• Videoiden julkaiseminen ja toisten TikTok-käyttäjien videoiden katselu
• TikTok videoiden kohderyhmän valinta ja videoiden tekeminen kohderyhmälle
• TikTokissa toimivat sisällöt ja julkaisemisen keinot

OHJELMA

TikTok lyhyesti – millaisesta kanavasta on kyse?
• kohderyhmät, käyttäjämäärät
• Ilmiöt, mikä suosittua?

TikTok yritysten ja organisaatioiden näkökulmasta
• strategia ja tavoitteet
• Kenelle ja kuinka yritys voi viestiä TikTokissa?

TikTokin mahdollisuudet yritykselle
• Sisällön suunnittelu
• Analysointi ja mittaaminen

Mitä otettava huomioon TikTok-sisällön suunnittelussa?
• Sisältötyypit ja videot
• Sitouttaminen ja konversiot

Kanavan tarjoamat työkalut ja muut työkalut

Maksettu mainonta

Esimerkkejä

Kouluttajat

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Lisätietoja

Lisätietoja koulutuksesta antaa koulutussuunnittelija Anne Havukainen, anne.havukainen@mikkelinkesayliopisto.fi.

Ilmoittautuminen ja laskutus
Jenna Mattila, p. 044 7290 020 tai toimisto@phkesa.fi

Lisätietoja hakeutumisesta

Ilmoittautumiset 24.1.2023 mennessä sähköisellä ilmoittautumislomakkeella. Ilmoittautuminen muuttuu sitovaksi 25.1.2023 ja peruutusehdot astuvat voimaan.

Kutsu koulutukseen lähetetään sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä. Ilmoittautumisajan jälkeen voi tiedustella vapaita opiskelupaikkoja kesäyliopiston toimistosta.

Hinta

115€ sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin. Osallistumistodistuksen saa pyydettäessä.

Ilmoittautumiset

24.01.2023 mennessä

Peruutusehdot

Peruutusmaksu 50 % hinnasta, mikäli peruutus tehdään sitovan ilmoittautumispäivän ja koulutuksen alkamisen välisenä aikana. Jos peruutus tapahtuu koulutuksen jo alettua, perimme koulutuksen koko hinnan.