- AMMATILLINEN TÄYDENNYSKOULUTUS
- AVOIN AMMATTIKORKEAKOULUOPETUS
-
AVOIN YLIOPISTO-OPETUS
- Farmasia
- Humanistiset tieteet
- Kauppa- ja hallintotieteet
- Kieli- ja viestintäopinnot
- Kirjasto- ja kulttuuriala
- Liiketalouden ja hallinnonala
- Liikunta, lääke- ja terveystieteet
- Luonnontieteet
- Musiikkitieteet
- Muu koulutus
- Opetus- ja kasvatusala
- Opiskelutaidot
- Psykologia
- Sosiaali-, terveysala
- Yhteiskuntatieteet
- KIELIKURSSIT
- LUKIOLAISKURSSIT
- MUU YLEISSIVISTÄVÄ TAI HYVINVOINNIN KOULUTUS
- TENTTIKALENTERI
Markkinoinnin perusteet 6 op, LUT, kevät 2022 (väyläryhmä 2021-2023)
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelijat osaavat:
– määritellä markkinoinnin ja kansainvälisen markkinoinnin keskeiset käsitteet
– selittää markkinointiajattelun lähtökohdat ja kehityksen sekä markkinoinnin yhteyden yrityksen toimintaan
– soveltaa strategiasuunnittelutyökaluja markkinoinnin tarpeisiin
– arvioida yritysten markkinointiympäristön tekijöitä
– selittää tuotestrategian keskeisiä tekijöitä ja tulkita tuoteporftolioita
– suunnitella hinnoitteluun vaikuttavia tekijöitä ja kuvailla hinnoitteluprosessin
– analysoida vaihtoehtoisia jakelukanavaratkaisuja ja niihin vaikuttavia tekijöitä
– kehittää viestintäprosessia ja erilaisia viestintäkanavia
– määritellä teollisen markkinoinnin ja palveluiden markkinoinnin erityispiirteet
– tunnistaa myynnin ja asiakkuuksien hallinnan roolin osana markkinointia
– kertoa esimerkkejä kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteistä
Sisältö
Markkinoinnin peruskäsitteet ja lähtökohdat. Markkinoinnin liittyminen yrityksen toimintaan. Markkinoinnin suunnittelu. STP-malli. Kansainvälinen markkinointiympäristö. Markkinoinnin kilpailukeinojen (tuote, hinta, saatavuus ja markkinointiviestintä) piirteet ja käyttö. Brandipäätökset. Myynti ja asiakkuuksien hallinta. Teollisen markkinoinnin, palveluiden markkinoinnin ja kansainvälisen markkinoinnin erityispiirteet.
Suoritustavat
– Luennot 20 h
– Harjoitustilaisuuksiin osallistuminen 5 h
– Itsenäinen valmistautuminen luennoille 30 h
– Kirjallisen harjoitustyön kirjoittaminen, esityksen ja opponoinnin valmistelu 40 h
– Tenttiin valmistautuminen ja tentti 40 h
– Kokonaismitoitus 135 h
– Kuulustelujärjestyksen mukainen tentti
Arviointiskaala ja arviointimenetelmät
Arvosana 0-5. Arviointi: 0-100 pistettä: Tentti 60%, harjoitukset, esitys ja opponointi 40%. Kaikki osasuoritukset on suoritettava hyväksytysti loppuarvosanan saamiseksi.
Oppimateriaalit
Kotler & Keller (2016) Marketing management (15th edition)
08.04. – 03.06.2022
Pe 8.4.2022 klo 16.00 – 20.30
La 9.4.2022 klo 9.00 – 14.00
Pe 22.4.2022 klo 16.00 – 20.30
La 23.4.2022 klo 9.00 – 14.00
Pe 6.5.2022 klo 16.15 – 20.30
Harjoitustöiden esitystilaisuus
HUOM! Muuttuneet tenttipäivät, ajantasaiset ovat:
Moodle-tentti keskiviikkona 11.5.2021 klo 17-20, uusintatentti 1.6.2021 klo 17-20
PaikkaEtäopinnot Zoomin kautta
Verkko-oppimisympäristö Moodle
6 op
KouluttajatKTM Jaakko Metsola
EmoyliopistoLappeenrannan teknillinen yliopisto
Lisätietojaavoin@phkesa.fi
HintaYksittäisen opintojakson hinta: 200 euroa
Ilmoittautumiset25.03.2022 mennessä
Huom!