Koulutukset

Haluatko influenceriksi – miten ansaita ja vaikuttaa? -verkkokoulutus

Kuvaus

• Onko tubettaminen, tokkaaminen tai snäppääminen sinulle jo arkipäivää?
• Haluaisitko ansaita somettamisella?

Tule mukaan koulutukseen ja opi mm. vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelua!

Aika

02.06.2022

klo 16.00-19.15

Paikka

Verkossa (teams)

Koulutus toteutetaan yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalisessa mediassa viestiville, vaikuttajille ja vaikuttajaksi haluaville.

Tavoite

Yritykset ja organisaatiot tarvitsevat lisää vaikuttajia, jotka tekevät sisältöjä monikanavaisesti. Vaikuttajamarkkinointi on tuloksellista ja tehokasta. Sitä voidaan käyttää moneen eri tarkoitukseen eri kanavissa esim. palvelu-/tuotelanseerauksissa, tunnettuudenkasvattamisessa, mielikuvan muuttamisessa tai myynnin ajurina.

Vaikuttajamarkkinointi ei ole enää uusi juttu. Moni mainostajista on jo kokeillut vaikuttajamarkkinointia. Kaupalliset yhteistyöt voivat olla yksitäisistä kampanjoita tai pitkäaikaisia nk. brand ambassador-sopimuksia. Ala kehittyy edelleen uusien somekanavien myötä.

Sosiaalisen median mielipidevaikuttajat eli lyhyesti vaikuttajat (eng influencer) esim. tubettavat, instagrammaavat, tokkaavat (TikTok), snäppäävät, pitävät podacasteja tai bloggaavat.

Vaikuttavuutta ja tavoittavuutta mitataan ja analysoidaan, mutta minkälaisia keinoja löytyy eri kohderyhmille. Vaikuttajamarkkinoinnin tuloksellisuuteen vaikuttavat mm. oikean vaikuttajan valitseminen, miten vaikuttaja onnistuu tuottamaan sisältöä oikealle kohderyhmälle ja valitsemaan sopivan julkaisukeinon.

Organisaatioiden sosiaalisen median viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Sosiaalisen median käyttö on noussut pandemia aikana 43%.

Koulutuksessa opit mm.:
• Miten saada lisää sitoutuneita seuraajia?
• Miten yritykset näkevät somekanavat ja mihin vaikuttajan on kiinnitettävä huomiota?
• Miten vaikuttajan työtä / sitouttamista voidaan mitata?
• Minkälaisia sidosryhmiä tavoitetaan?
• TikTok somestrategiaa, sisältösuunnittelua ja TikTok kanavan hallintaa.
• Miten TikTokia hyödynnetään yrityskäytössä?
• Miten TikoTokin hyödyntämistä mitataan?

Sisältö

Johdanto – Vaikuttajaksi, miten ansaita ja vaikuttaa?
• Kanavat kuntoon
• Vaikuttajan rooli ja osaamisen polut

Vaikuttajamarkkinoinnin kanavat ja mahdollisuudet

Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu
• Materiaalin hyödyntäminen muissa kanavissa
• Yhteistyöehdotukset

Tavoitteiden määrittäminen
• Ilmiöön tai henkilöön kiinnittyminen
• Brändilähettiläs
• Tavoitteet ja mittaaminen
• Kohderyhmät

Yhteistyön käynnistäminen
• Oikean vaikuttajan valitseminen yrityksen näkökulmasta
• Kun briiffataan ja sovitaan
• Suunnittelua varten

Vaikuttajamarkkinoinnin merkitseminen
• Käytännön vinkkejä vaikuttajamarkkinoinnin merkitsemiseen eri kanavissa
• Saadut tuotteet ja palvelut sekä ennakkomarkkinointi
• Mainoslinkit
• Muuta huomioitavaa

Tavoitteet, seuranta ja analytiikka
• Sisältömarkkinoinnin mittarit
Esimerkkejä ja caseja
Sisältötyypit
Yhteistyömuodot
Sisältöyhteistyö sisällöntuottajan kanavalla
Yhteistyön pelisäännöt

Kouluttajat

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Lisätietoja

Koulutuksen järjestäminen ja suunnittelu:
koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi

Ilmoittautuminen ja laskutus:
toimisto@phkesa.fi tai p. 044 7290 020

Lisätietoja hakeutumisesta

Sitovat ilmoittautumiset 22.5.2022 mennessä sähköisellä ilmoittautumislomakkeella. Ilmoittautuminen muuttuu sitovaksi 23.5.2022 ja peruutusehdot astuvat voimaan.

Kutsu koulutukseen lähetetään sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä. Ilmoittautumisajan jälkeen voi tiedustella vapaita opiskelupaikkoja kesäyliopiston toimistosta.

Hinta

100 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin

Ilmoittautumiset

31.05.2022 mennessä

Peruutusehdot

Peruutusmaksu 50 % hinnasta, mikäli peruutus tehdään sitovan ilmoittautumispäivän ja koulutuksen alkamisen välisenä aikana. Jos peruutus tapahtuu koulutuksen jo alettua, perimme koulutuksen koko hinnan.