Brändi ja visuaalisuus 4 op, kevät 2023
10.02. – 27.03.2023
UPAMU1012 Brändi ja visuaalisuus (4 op)
Etäopetuksena Zoomissa. 80%:n läsnäolovaatimus.
Opetus luentoja ja ryhmätöitä, arviointi opiskelijan itsenäisestä esseestä, 0-5.
Perjantai 10.02.2023 klo 18-21
Lauantai 11.02.2023 klo 9-16
Perjantai 17.02.2023 klo 18-21
Lauantai 18.02.2023 klo 9-15
Perjantai 10.03.2023 klo 18-21
Lauantai 11.03.2023 klo 9-15
Yhteensä 28 h
Esseen palautus 27.03.2023 mennessä.
PaikkaEtäopetus Zoomin kautta.
EsitiedotMOOC1001 Johdatus palvelumuotoiluun 2 op
TavoiteOpintojakson suoritettuasi osaat:
– kuvata yrityksen tai yhteisön visuaalisen viestinnän osa-alueita
– soveltaa visuaalisen viestinnän elementtejä esimerkkiyrityksen markkinointiviestintään
– analysoida ja esitellä suunnitteluratkaisunsa
– toimia suunnittelupalvelun ostajana
4 op
SisältöBrändi ja visuaalisuus yrityksessä tai yhteisössä. Organisaation identiteetti, yrityskuva, imago ja brändi. Yrityksen tai yhteisön visuaalisen ilmeen ostaminen, suunnittelu, konseptointi, kehittäminen ja lanseeraus sekä ostajan että suunnittelijan näkökulmasta. Graafinen ohjeisto ja yritysilmeen näkyminen tuotteissa, palveluissa ja viestinnässä.
Kurssilla tehdään brändin visuaalisuutta vahvistava suunnittelutyö ryhmätyönä, jossa toimitaan sekä suunnittelijana että ostajana. Yksilöllinen kirjallinen osuus, esseetehtävä.
KouluttajatFT Päivi-Maria Jaatinen
SuoritustapaLuennot (28 h), ryhmätyö sekä kirjallinen tehtävä ja kirjallisuus. Itsenäinen työskentely. Aktiivinen osallistuminen luennoille ja ryhmätyöhön. Esseetehtävän suorittaminen.
Arviointi1-5 / uusittava
KirjallisuusIlmoitetaan luentojen yhteydessä.
EmoyliopistoLapin yliopisto
Lisätietojaavoin@phkesa.fi
Muu informaatioPidätämme oikeudet kaikkiin opetusohjelmaa koskeviin muutoksiin.